Serveis de suport i assistència tècnica a la gestió municipal en matèria d’activitats, consum, salut i sostenibilitat local.
Creació i execució de projectes de millora de la gestió municipal, treballant de forma conjunta amb els governs locals.
Control del cumpliment de les condicions del servei per part dels contractistes (servei de recollida de residus municipals, neteja viària, etc.). Inspeccions a peu de carrer, control GPS... amb la finalitat de proporcionar informació sobre la qualitat del servei. Presentació d'informes de qualitat periòdics amb informació sobre el grau de compliment i les deficiències detectades per tal d'implantar les correccions necessàries.
Amb la signatura del Pacte d’alcaldes i alcaldesses, la iniciativa de la Unió Europea contra el canvi climàtic i a favor de l’estalvi i l’eficiència energètica, els municipis es comprometen a reduir les emissions de CO2 en un 40% abans de l’any 2030.
En els plans d’acció per l’energia sostenible i el clima es fa un inventari de les emissions de CO2 del municipi i es defineixen les actuacions necessàries de mitigació (reducció del consum d’energia i de les emissions de gasos d’efecte hivernacle) i d'adaptació al canvi climàtic.
Els municipis que ja compten amb un PAES poden renovar i assumir els nous compromisos i incloure accions d’adaptació al canvi climàtic per ser més resilients.
Elaboració de plans locals de prevenció de residus municipals, des de la diagnosi prèvia de la gestió de residus en matèria de prevenció fins a la definició d’objectius. Es durà a terme una planificació de les estratègies i les actuacions de prevenció a implantar en el municipi.
Els plans locals de prevenció de residus són un dels instruments contemplats al PRECAT20, el programa general de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya 2013‐2020. Aquest programa preveu que s’estableixi l’obligació legal de l’elaboració dels plans de prevenció.
La implantació d’una pla de prevenció de residus per part d’un govern local suposa un estalvi de recursos, una reducció de costos i el compliment amb la legislació vigent.
Elaboració de censos d’activitats per tal de proporcionar a l’Ajuntament informació sobre totes les activitats existents al seu municipi subjectes a intervenció administrativa.
S’identifiquen i classifiquen les activitats, creant una base de dades on s'incorporen les dades generals (raó social, adreça, annex, codi de classificació...), les dades jurídiques administratives (data de llicència, control...) i dades tècniques (sobre incendis, comerç...) de cadascuna de les activitats.
També es proporciona la informació cartogràfica del cens, que contindrà la ubicació de totes les activitats (UTMs) per tal de disposar d’una informació cartogràfica actualitzada.
Aquesta base de dades es pot dur a terme en el programa informàtic GIA (Gestor d'Informació d'Activitats) de la Diputació de Barcelona o en altres aplicatius.
Elaboració d’ordenances municipals en diverses matèries: taxa d’escombraries, neteja pública, gestió de residus municipals, tinença d’animals domèstics, etc.
Redactem noves ordenances des de zero o actualitzem les ja existents, per tal d’adaptar-les a la realitat del municipi i a la normativa vigent.
Redacció de plecs de prescripcions tècniques de diversos serveis municipals de caire ambiental (recollida de residus, neteja viària, manteniment de parcs i jardins, etc.).
Assessorem en la definició dels objectius i d’aquelles condicions que faran que la concessió del servei sigui la més adient i de qualitat per a satisfer les necessitats del municipi. Finalment, redactem el plec de condicions amb un llenguatge tècnic i acurat.
Si vols més informació no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres, sense cap compromís, i et respondrem el més aviat possible.
Explica'ns la teva idea i t'oferirem un servei a mida.
652 682 834 / 635 652 427
info@econimbus.cat
El Masnou - Sabadell
@ 2023 Econimbus
Pàgina web optimitzada per a Internet Explorer 11, Google Chrome i Mozilla Firefox.